Chcete vyniknout v davu? Pak je ultra kompaktní SUV tou správnou volbou pro Vás. Výrazný design ve spojení s dokonalými předpoklady pro pohyb ve městě nemají konkurenci. Posaďte se za volant a užívejte si každé dobrodružství.
Ignis byl stvořen pro město a je dokonalou volbou pro proplétání se ulicemi. Díky ultra kompaktním rozměrům karoserie a mimořádně malému poloměru otáčení se s ním snadno manévruje v těsných prostorech — design ve stylu SUV a zvýšený posez Vám budou dělat radost při každé jízdě.
Zaujme na první pohled a musíte za ním otočit hlavu — připravte se na to, že za volantem Ignisu budete středem pozornosti. Ignis je z každého úhlu pohledu osobitý a nezaměnitelný, výrazné detaily podtrhují jeho ikonický vzhled, stejně jako nepřehlédnutelná rozmanitost barev. Je to stylová jízda.
Upravte si svůj Ignis přesně podle svého vkusu.
Doplňky exteriéru dodají Vašemu Ignisu sportovnější vzhled.
Vybaveno 16" leštěnými koly z lehké slitiny, zadním střešním spoilerem, polepem kapoty a ozdobnou lištou pátých dveří.
Slaďte barevné prvky exteriéru se svou představou o ideálním Ignisu.
NavyVybaveno barevnou lištou v masce chladiče, kryty vnějších zpětných zrcátek a polepy kol a boků.
Minimální poloměr otáčení 4,7 metru znamená snadné zatáčení v úzkých uličkách a na parkovištích. Kola s velkým průměrem společně s velkou světlou výškou usnadňují přejíždění překážek.
Světlá výška 180 mm dodává Ignisu navzdory jeho ultra kompaktním rozměrům vzhled a schopnosti opravdového SUV.
Světlomety zůstávají svítit ještě 10 sekund poté, co opustíte vůz, a posvítí Vám tak na cestu domů. Potkávací a parkovací světla se zapnou a svítí po dobu 10 sekund, jakmile odemknete vůz pomocí dálkového ovládání. Tato praktická funkce je užitečná pro osvětlení cesty, když přicházíte k vozidlu.
Interiér s vytříbenými tvary, prémiovým vzhledem a kontrastními barvami podtrhuje moderní městský styl Ignisu.
Audiosystém má dotykový displej, který se ovládá stejně snadno jako chytrý telefon. Umožňuje připojení externích zařízení přes Bluetooth® nebo USB, stejně jako ovládání aplikací ve spárovaném telefonu přímo přes dotykový displej. Kromě rádia je s dotykovým displejem spojena také zadní parkovací kamera a vestavěná navigace.
S Apple CarPlay* můžete využívat všechny důležité funkce svého iPhonu stejným způsobem jako přímo v telefonu: volat, poslouchat hudbu, přijímat a odesílat zprávy nebo používat navigaci, a to pomocí hlasové asistentky Siri nebo přes dotykový displej.
* Apple CarPlay je dostupný v zemích uvedených
zde.
* Pro více informací včetně kompatibility Vašeho modelu iPhone s rozhraním Apple CarPlay se podívejte
sem.
* Apple, Apple CarPlay a iPhone jsou ochranné známky Apple Inc., registrované v USA a dalších zemích.
Android Auto™ rozšiřuje použití platformy Android pro bezpečné využívání ve voze. Toto rozhraní je navržené pro snadné používání služeb Google, jako jsou Google Maps a Google Play Music, s minimálním odpoutáním pozornosti od řízení. Aplikaci Android Auto™ získáte v Obchodu Google Play*.
* Android Auto™ je dostupný v zemích uvedených
zde.
* Většina telefonů se systémem Android 5.0 a vyšším podporuje Android Auto™.
Detailní informace naleznete zde.
* Google, Android, Google Play a Android Auto™ jsou ochranné známky Google LLC.
MirrorLink™ umožňuje zrcadlení různých aplikací z Vašeho chytrého telefonu na dotykovém displeji ve voze. Díky tomu můžete používat příslušné funkce svého telefonu.*
* MirrorLink™ - pro více informací navštivte
https://mirrorlink.com/.
* MirrorLink™ je registrovaná ochranná známka Car Connectivity Consortium LLC.
Informační displej palubního počítače zprostředkovává nejdůležitější údaje, jako je aktuální a průměrná spotřeba paliva, venkovní teplota, aktuální čas nebo dojezd. Jednotlivá zobrazení všech položek lze přepínat tlačítky na volantu nebo na palubní desce.
Přehledně rozmístěná a snadno dostupná mechanická tlačítka umožňují ovládat základní funkce rádia, například hlasitost nebo režim přehrávání, a stejně tak funkce hands-free telefonování přes Bluetooth®.
Výrazný kontrast černé a bílé barvy je jednoduchý, ale přitom efektně vyjadřuje smělost palubní desky. Kontrastní dekor v kovově šedé nebo modré barvě na madlech dveří a okolo řadicí páky dále vylepšuje vizuální zážitek z interiéru Ignisu.
Barva dekoru závisí na barvě karoserie. Bližší informace získáte u Vašeho prodejce.
Slaďte barevné prvky interiéru se svou představou o ideálním Ignisu.
Vybaveno barevnými prvky výdechů klimatizace, středové konzoly a madel dveří.
Flexibilní, funkční a užitečný. Ignis toho umí víc, než byste si mysleli.
Ignis nabízí více prostoru, než se zdá. Kompaktní motorový prostor a chytře vyřešená sedadla v obou řadách dopřávají cestujícím vpředu i vzadu štědrou porci místa.
Levou a pravou polovinu zadních sedadel lze nezávisle na sobě posouvat a měnit sklon opěradla. Díky tomu je možné v každé situaci snadno najít správný kompromis mezi místem pro nohy, pohodlím zadních pasažérů a prostorem pro náklad. Poloha zadních sedadel se nastavuje páčkami na horní straně jejich opěradel.
K vytápění vozu pomocí klimatizace přidává Ignis také rychlé vyhřátí předních sedadel, které zvyšuje Vaše pohodlí na cestách.
Výše umístěná sedadla usnadňují nastupování a vystupování. Zároveň zaručují lepší výhled z vozu.
Nenechte se zmást ultra kompaktními vnějšími rozměry — Ignis má variabilní a dostatečně velký zavazadlový prostor pro víkendový výlet.
Ignis má zavazadlový prostor o maximálním objemu 514 litrů při sklopení zadních sedadel. Sedadla jsou dělená v poměru 50 : 50 a dají se lehce sklopit přímo ze zavazadlového prostoru. Po sklopení lze snadno naložit zavazadla nejrůznějších tvarů a velikostí.
Zadní opěradla ve vzpřímené poloze
Opěradlo na jedné straně sklopené
Obě zadní opěradla sklopená
Platí pro variantu 2WD se zadními sedadly dělenými v poměru 50 : 50
*Maximální délka je po konec sklopeného opěradla, v případě co nejvíce dopředu posunutých zadních sedadel.
Živě reagující motor dodává jízdě švih, asistenti pro rozjezd do kopce a sjíždění svahů Vám zase ušetří starosti.
Nový motor 1.2 DualJet má živé reakce a mimořádně nízkou spotřebu paliva. Tato nevídaná kombinace vlastností je podpořena inovacemi, mezi něž patří elektricky ovládané variabilní časování sacích ventilů (VVT), olejové čerpadlo s variabilním průtokem a elektronicky ovládaný systém chlazení pístů vzhledem k vysokému kompresnímu poměru 13,0 : 1.
Odstupňování převodů je nastaveno pro co nejúčinnější využití síly motoru. Řadicí mechanismus má hladký chod, komfortní ovládání a přesně vymezené dráhy.
Převodovka CVT kombinuje výraznou odezvu a intenzivní zrychlování v nízkých rychlostech s vynikající účinností při jízdě ustálenou rychlostí.
Je navrženo tak, aby bylo co nejlehčí a zároveň velmi tuhé. Kromě hladké, komfortní jízdy je výsledkem snadné a přesné řízení bezprostředně reagující na podněty řidiče.
Na ilustraci je model s pohonem AllGrip.
Ignis je radost řídit – nízká hmotnost a mild-hybridní systém pozitivně ovlivňují spotřebu paliva a jízdní vlastnosti.
Tento systém pomáhá vozidlu lépe hospodařit s kinetickou energií. Kinetická energie se při zpomalování přeměňuje pomocí generátoru na elektrickou energii, která se ukládá do baterie pod sedadlem řidiče. Elektromotor takto nashromážděnou energii využívá při zrychlování pro pomoc spalovacímu motoru. Základem kompaktního a účinného mild-hybridního systému je lithium-iontová baterie s kapacitou 10 Ah, která se rychle nabíjí a stejně rychle umí dodávat energii. Funkce generátoru a elektromotoru zajišťuje jediné zařízení ISG.
Využitelnost funkce elektromotoru závisí na konkrétních podmínkách, například na stavu nabití baterie.
Vždy když jedete po mokré nebo zasněžené cestě, systém AllGrip AUTO Vám dodá potřebnou jistotu, že bezpečně dojedete do cíle.
AllGrip AUTO je zárukou větší jistoty při řízení, zejména pokud se pohybujete na cestách s kluzkým nebo zasněženým povrchem. Systém pohonu všech kol s viskózní spojkou zcela automaticky a bez nutnosti zásahu řidiče připojuje zadní kola v okamžiku, kdy ta přední začnou ztrácet trakci.
Tato funkce slouží k plynulému rozjezdu na kluzkém povrchu, sněhu nebo v blátě. Kolo, které se protáčí, je přibrzděno automatickým zásahem ESP, který vynutí přesun hnací síly na ta kola, jež mohou vůz pohánět vpřed. Současně se systémem Grip Control zasahuje i pokročilá kontrola trakce, která reguluje sílu motoru.
Pouze pro modely AllGrip.
Ignis je nabitý technologiemi a jízdními asistenty, kteří Vám pomohou dojet bezpečně domů.
Dvojice kamer za čelním sklem rozpozná vpředu jedoucí vozidla, chodce a vodicí čáry na vozovce stejně jako lidské oči. Na základě informací zachycených těmito kamerami pomáhá bezpečnostní systém předejít kolizi, případně zmírnit její následky prostřednictvím varování řidiče a automatického brzdění.
Pokud systém vyhodnotí riziko kolize, varuje řidiče pomocí zvukového signálu a zobrazení na informačním displeji.
Pokud se zvyšuje riziko kolize, Ignis kromě akustické a optické výstrahy ještě samočinně lehce přibrzdí, aby upoutal řidičovu pozornost na hrozící nebezpečí.
Začne-li řidič brzdit v okamžiku, kdy je aktivní výstraha před kolizí, asistent zvýší brzdnou sílu.
Pokud systém vyhodnotí, že je srážka bez dalšího zásahu nevyhnutelná, začne naplno automaticky brzdit s cílem zabránit nehodě nebo zmírnit její následky.
UPOZORNĚNÍ
V závislosti na různých faktorech může být schopnost obou kamer detekovat objekty částečně nebo zcela omezena. Kolizi může být zabráněno v některých případech, kdy je systém aktivní při rychlostech přibližně mezi 5 km/h a 50 km/h (přibližně do 30 km/h v případě detekce chodců). V závislosti na detekci a pohybu objektu může znít pouze varování bez aktivace automatického brzdění nebo se může akustická výstraha aktivovat ve stejný okamžik jako automatické brzdění.
Pokud vozidlo jede rychlostí vyšší než přibližně 60 km/h a začne opouštět jízdní pruh bez aktivované směrovky, systém na tuto skutečnost řidiče upozorní vibrováním volantu a rozsvícením kontrolky na informačním displeji.
Pokud vozidlo jede rychlostí vyšší než přibližně 60 km/h a kličkuje ze strany na stranu v jízdním pruhu, systém řidiče upozorní na únavu nebo ztrátu koncentrace varovným signálem a zobrazením na informačním displeji.
Při náhlém sešlápnutí brzdového pedálu v rychlostech nad 55 km/h se kromě brzdových světel samočinně aktivuje také výstražná funkce směrovek, aby byli na nebezpečí upozorněni řidiči dalších vozidel.
Součástí standardní výbavy Ignisu je šest airbagů – dva čelní, dva boční a dva hlavové.
Tato funkce automatickým přibrzděním zabraňuje nechtěnému pohybu dozadu, a to přibližně po dobu 2 sekund, zatímco řidič má čas přesunout nohu z brzdového pedálu na plynový.
Po aktivaci tento systém rozpozná prudké klesání a začne automaticky přibrzďovat kola, aby udržel nízkou rychlost jízdy a Vy jste se mohli plně soustředit na cestu před sebou.
Pouze pro modely AllGrip.
Použití tempomatu umožňuje automaticky udržovat nastavenou rychlost jízdy bez nutnosti šlapat na plynový pedál a kontrolovat rychloměr. Díky tempomatu se snižuje únava řidiče při jízdě vyšší rychlostí nebo na delší vzdálenost. Pokud jedete ustálenou rychlostí, přispívá také ke snížení spotřeby.
Plynule zakřivené podélné nosníky zvyšují tuhost základní struktury karoserie a účinně pohlcují energii nárazu při případné nehodě. Chytrá konstrukce se vyznačuje mimořádně nízkou hmotností a přitom si Ignis dokáže zachovat ultra kompaktní rozměry a rysy SUV umožňující optimální umístění všech součástí. Díky štědré šířce poskytuje kabina vozu komfort a prostor pro cestující a ještě zůstává dostatek volného místa pro zavazadla.